lørdag, oktober 08, 2011

Pipe & Brannmur!!

I sommer har mammen i huset vært kjempeflink!
 Han har forvanlet det lille gule huset til et stort hvit et. Han har hatt mye god hjelp og jeg er veldig fornøyd med resultatet. Huset er nå tett og klar for vinteren. 

Vi måtte forlenge pipen på huset fordi den stoppet halvveis opp i den øverste etasjen. Det var godt å få den over takket og endlig kunne legge noen skiver i ovnen. 
Er liksom ikke det samme å varme med strøm. Dette var det siste store prosjektet som måtte i ordning før  
- gradene kommer. 

 Vi falt på at vi ville ha pusset pippe i steden for pipehatt, noe jeg er veldig fornøyd med. 
Det var pappa som pusset den.

 Her ser man fasaden på huset mens de to jobber på pipa.

Så nå kan vi fyre! 

Jeg ønsket meg en lys brannmur og da falt valget på marmorfliser. 
De samme som vi har over kjøkkenbenken, bare disse er hakke større. 
Vi mangler noe listing og forskjelig før denne lille stua blir ferdig. 
Dette skal vi få orden på når vi åpner opp til den nye avdelignen. 
Gleder meg!!!

PS. Snar får vi hjem gulvet vi skal ha i den nye stua. Det blir kjempe morro å se hvordan det vi ta seg ut. Jeg tror det blir knall altså!!!!!  Bilder kommer.

Hilsen fru Smiegra. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du legger igjen en liten hilsen;)